Zapomeň na drahé kosmetické krémy a zkus si zdokonalit svou pleť pěkně přírodně. Chceš vědět, které potraviny ti s tím mohou pomoci?

avatar

Denisa Tatíčková
Studentka historie a milovnice psaní, kterému se věnuje již přes 5 let.

9 potravin pro dokonalou pleť

Žádná chemie, jenom příroda

Pokud si nechceš na obličej neustále matlat nějaké chemické krémy a rádoby pleť zlepšující mastičky, zkus to hezky po staru jako naše babičky a prababičky. Ty čerpaly krásu a sílu z přírody – tak proč bys to neměla zkusit taky? Těchto několik zdraví prospěšných potravin ti může pomoci s hladkou a bezchybnou pletí. Takže, co je dobré jíst, abys mohla jednou provždy zapomenout na ošklivé boláky a akné?

1. Červené papriky

Tuto křupavou zeleninu si můžeš vychutnat jak pěkně čerstvou tak vařenou. Jedna červená paprika obsahuje více než 100% denní dávky vitamínu C. Dále potom vlákninu a vitamín B6. Kromě toho, že je bohatá na karotenoidy, které pomáhají zabránit vzniku vrásek, zvyšuje také prokrvení pokožky, která tak vypadá mladě. Výborná je také na boj s akné. Další výhodou jistě je, že nemá skoro žádné kalorie, takže vždycky když tě přepadnou chutě, měj po ruce papriku. Zasytí a navíc ti pomůže k lepší pleti.

2. Hořká čokoláda

Ano, může se to zdát divné, ale opravdu i čokoláda ti může pomoci s tvými problémy s pletí. Díky antioxidantům, které hořká čokoláda obsahuje, se vyrovnávají nerovnosti na pleti a navíc je tvoje kůže chráněná před škodlivými účinky sluníčka. Kromě toho také uvolňuje tepny, takže se ti rozproudí krev a lepší krevní oběh vede ke zlepšení pokožky. Pokud se rozhodneš jíst jeden dílek čokolády denně, jak se doporučuje, dej si pozor, abys sáhla po té správné – musí obsahovat alespoň 80% kakaa.

3. Losos

Nejenže maso z lososa je dobré na deprese, stres a úzkost, ale také má přínos pro tvou pleť. Obsahuje totiž omega 3 mastné kyseliny, které umí dobře bojovat proti zánětům, vráskám a akné. Mimo to si na své přijdou i tvé vlasy. Omega 3 mastné kyseliny udržují vlasy pevné, lesklé a hydratované.

4. Kokosový olej

Tato nenápadná tekutina je přímo zázrak. Má mnoho nesporných výhod pro tebe a tvé tělo. Udržuje pryč infekce, různé viry, záněty a akné. Kokosový olej je také bohatý na esenciální mastné kyseliny a vitamín E – to udržuje tvoji pleť vláčnou, měkkou a bez vrásek. Dobrý je také na štítnou žlázu a mnoho důkazů ukazuje i na to, že se po něm hubne. Konzumovat bys měla jednu polévkovou lžíci denně a k tomu si jím mazat pleť.

5. Mrkev

Mrkev je dobrá nejen pro tvé oči, ale také pro tvou pleť. Obsahuje vysoké procento vitamínu A, který pomáhá zabraňovat ucpávání pórů a následného vzniku akné. Dalším plusem je, že mrkev by měla snižovat riziko vzniku rakovinných buněk. Dávej si tedy mrkev ke svačině, ale pozor – po nadměrné konzumaci můžeš v menší míře zooranžovět!

6. Papája

Toto úžasné ovoce obsahuje jen velmi malý počet kalorií, takže opět pomůžeš rovným dílem svému tělu i své pleti. Pozitivní účinky má i na cholesterol a dobře se po ní tráví. Je v ní také mnoho vitamínů – jedná se například o vitamíny C a E a beta karoten. Ty skvěle snižují tvorbu akné a černých teček. A vitamín C potom ještě ochraňuje tvoji pokožku před poškozením od sluníčka.

7. Celer

A další potravina, kterou bys měla pravidelně jíst pro zlepšení své pokožky. Celer totiž obsahuje vitamín K, který snižuje vysoký krevní tlak, který může za normálních okolností vést ke stresu a depresím, které zase špatně působí na pleť. V celeru najdeme také zásobu draslíku, vody a sodíku. Tyto látky zabraňují dehydrataci, která nepůsobí na pokožku dobře. Olupování, vrásky, popraskaná kůže – i takové jsou výsledky dehydratované pokožky.

8. Špenát

Mnoho lidí nemá rádo špenát. Bohužel tito lidé neví, o co se to vlastně připravují. Špenát je totiž důležitou zásobárnou železa, kyseliny listové, vitamínů A, C, E, vlákniny a dalších zdraví prospěšných látek. Pro pokožku jsou nejdůležitější vitamíny C a E. Špenát celkově je dobrý v boji proti všem typům kožních onemocnění.

9. Semínka

A ne nějaká určitá. V podstatě si můžeš vybrat taková, která ti budou chutnat – dýňová, slunečnicová, lněná, konopná,… Dýňová a slunečnicová semínka jsou bohatá na selen a bílkoviny, které zabraňují vzniku vrásek, vitamín E, který zvlhčuje pokožku, a hořčík, který snižuje hladinu stresu. Lněná a konopná semínka jsou dobrá pro boj s vráskami a akné.

Všeho s mírou

Nemusíš se všemi těmito potravinami ládovat dennodenně, ale měla bys alespoň některé z nich sem tam zařadit do svého jídelníčku. Jak vidíš sama, rozhodně to není na škodu, ale naopak ku prospěchu.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář