Buď stále svěží, energická, krásná a zdravá! Hlavním elixírem mládí je nezapomínání na sebe! Musíš na sebe myslet, dopřát si chvilku a něco pro svojí osobnost dělat.

avatar

Karolína Honsová
Dívka milující přírodu a svého přítele. Mezi její záliby patří především psychologie.

7 tipů na zdravý a dlouhý život

1) Najdi si činnosti, které tě baví

Spousta lidí se zaměří buď na školu, práci nebo na rodinu. Ale poté opomíjí i své zájmy. Mít vlastní zájem a koníček je ve skutečnosti velmi důležité. Rozvíjíš tak sama sebe a navíc uspokojuješ své potřeby. Dopředu mysli na studium, které by tě mohlo obohacovat i na možnost uplatnění. Vyber si nějakou volnočasovou aktivitu, u které se uvolníš a myšlenky nebudeš směřovat zpět k práci, škole nebo jiným každodenním problémům. Může to být literatura, navštěvování výstav, běhání,… Takových možností je dnes mnoho. Zkrátka obohacuj svého ducha a užívej, nejen přežívej. A to platí o škole i práci. Není pravda, že jakmile někam nastoupíš, musíš tam také zůstat.

2) Drž si své přátele

Přátelé jsou úžasným odreagováním. Dozvíte se spoustu věcí. Pohovoříte si jen tak o hloupostech. Klidně si zanadáváte na situaci či člověka, který vám prováděl nedobroty. Je dokázané, že přátelé a vůbec společnost lidí nám zlepšuje psychiku, zdraví a prodlužuje život. Tímto tématem jsem se zabývala v článku zde.

3) Jez zeleninu a ovoce minimálně dvakrát denně

Zelenina a ovoce jsou důležitým zdrojem vitamínů, minerálů i vlákniny. Jsou důležité pro naší energii a doporučují se jako svačina mezi přestávkami, právě z toho důvodu, že člověku dodávají pocit svěžesti. Zároveň jsou důležité pro naše orgánové soustavy, homeostázu a rozhodně imunitu!

4) Zázračné potraviny

Jsou takové potraviny, které jsou tak zdravé a prospěšné, že by sis je určitě měla hned koupit a jíst, co nejčastěji. Je dokázáno, že populace, které mají tyto potraviny, jako obvyklou složku jejich jídelníčku, se dožívají delšího věku a je u nich menší výskyt rakoviny, alergií, infarktu i mrtvice. Jsou to extra panenský olivový olej, med, řasa, ryby (především aljašský losos), sušené meruňky a ještě například kokos.

5) Sport

Je logické, že sport podporuje naše tělo. Udržuje ho totiž stále v kondici a snažíme se tak předejít stáří. Svým kloubům a páteři nedovolujeme ztuhnout. A svalům ochabnout. Navíc sport pozitivně ovlivňuje míru našeho stresu, jelikož se vyrovnává hladina sympatiku a parasympatiku.

6) Správný partner!

Partner má být tou šťastnou složkou našeho života. Nemělo by to být naopak. Pokud máš partnera, se kterým nejsi šťastná, nebo máš pocit, že tě svazuje, tak s ním nezůstávej jen kvůli tomu, že se bojíš samoty. Měla bys být sama sebou. Nepodřizovat se druhým. A najít si partnera, do kterého jsi schopná se zamilovat a který si tě bude vážit.

7) Važ si sama sebe, jako plnohodnotné osobnosti!

Jsi taková, jaká jsi. Máš nějaké vlastnosti, záliby a postoje. A také máš nějakou postavu. Buď sebejistá. Měj sama sebe ráda. Važ si svých vlastností i postavy. Někdo je aktivní a impulzivní. Druhý zase pomalejší a přemýšlivější. Někdo je vysoký a někdo zase menší. Vše má svá pozitiva, takže hlavně na sobě nehledej jen ty negativní stránky! Ten život, který žiješ, je tvůj. Žij ho tak.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář