Začni den zeleným čajem nebo kávou s jogurtem, k svačině si dej avokádo, poobědvej lososa a k večeři si pochutnej na fazolích. A před spaním si dej třeba chilli papričku. Ale nezapomeň sportovat!

avatar

Martina Kalinová
Má vystudován roční kurz žurnalistiky a zajímá se o zdravý životní styl.

„Studie ukazují, že pokud si vybereš správné jídlo, můžeš spálit až 300 kalorií denně,“ říká Dr. Pamela Peeke, autorka „The Hunger Fix“. Tvůj metabolismus má kalorie spalovat, ne je zpracovávat. Tělu je proto třeba dodávat optimální příjem energie v průběhu celého dne. Tvé tělo bude přijímat více kalorií a skladovat méně tuku. Tyto potraviny klidně i zdvojnásob, záleží na tvém sportovním výkonu.

1. Losos

Unikátní úlovek! Výzkum naznačuje, že omega-3 mastné kyseliny v lososu a dalších tučných rybách pomáhají budovat svalovou hmotu. A čím víc svalů máš, tím víc kalorií spálíš. Omega-3 mastné kyseliny také mohou pomoci snížit ukládání tuku. Sněz aspoň dvě porce tučných ryb týdně!

Zařaď ho do svého jídelníčku
Zařaď ho do svého jídelníčku
zdroj: delivereddietmeals.com

2. Jogurt

Podle hodnocení studií: potraviny s vysokým obsahem vápníku neboli kalcia jsou hubnoucí supermani. Užívej tento minerál, který brání zvětšování tukových buněk a tím i nabírání na váze. Jogurt je silný zdroj a má až o 50 % více vápníku než mléko. Jeho probiotika pomáhají udržovat břišní tuk pod kontrolou. Sněz nejméně dvě porce denně!

Nakup si ho do zásoby
Měj ploché bříško díky jogurtu
zdroj: mediterraneandietfoods.com

3. Avokádo

Pro lepší metabolismus potřebuješ vyrovnat hladinu cukru v krvi a tím zaženeš pocit hladu. Avokádo je jedinečný zdroj esenciálních, mastných kyselin, mono nenasycených tuků a antioxidantů. Dej si jednu až dvě porce denně této potraviny s vysokým obsahem zdravých tuků!

Tělo si o cukr dřív či později řekne samo
Dopřej si sladkou svačinku
zdroj: getwellordietrying.wordpress.com

4. Fazole

Vysoký obsah bílkovin a vlákniny pomohou tvůj žaludek zaplnit na delší dobu s velmi malým příjmem kalorií. Výzkum z University of Colorado naznačuje, že pokud si vybereš potraviny s vysokým obsahem rezistentního škrobu (je i v celých zrnech a nezralých banánech), můžeš zvýšit spalování kalorií až o 24 % v průběhu dne. Sněz aspoň jednu porci týdně!

Fazole jsou dietní pochoutkou
Zaplň svůj žaludek na delší dobu
zdroj: menshealth.co.uk

5. Chilli papričky

Cítíš, že hoříš? To je jen pouhý chvilkový pocit. To jen teplo z chilli papriček signalizuje přítomnost kapsaicinu. To je sloučenina, která rozpouští tuky a ty můžeš spálit až 50-100 kalorií po tomto pikantním jídle. Díky ostrosti jich moc nesníš, takže ani nepřibereš. Bacha, ne všechny pálí snášenlivě! Dej si jí třeba na chuť před spaním!

Kousni si a bude ti teplo
Kapsaicin v papričce ti rozpustí tuky
zdroj: wonderopolis.org

6. Zelený čaj

Dynamickým duem kofeinu a antioxidantů tzv. katechinů stimuluješ nervový systém a zvýšíš spalování tuků. Studie naznačují, že pitím zeleného čaje můžeš shodit nějaká kila a zeštíhlet v pase. Pij několik šálků denně, ale pozor na kofein!

Stimuluj nervový systém
Budeš štíhlá jako proutek
zdroj: worldbulletin.net

7. Káva

Pijeme jí po probuzení k nastartování. Kofein obsažený v jednom šálku má výhodu, že ti rozproudí metabolismus až o 15 procent. Kofein také pomáhá mobilizovat síly, které spalují uložené tuky. Pij jeden až dva šálky denně, hlavně před cvičením!

Mobilizuj svoje síly
Probouzej se s hrnkem lahodné kávy
zdroj: modernantiaging.com

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • Kateřina

    Pokud nejíte ryby, můžete nahradit lososa potravinovým doplňkem, který je vyráběný přímo z masa norských lososů a kromě omega-3 obsahuje další tři omegy (např šestku na vlasy, nehty a pleť) a také Vitamin D. http://www.omegamarineforte.cz http://www.naturamed.cz

  • Martina Kalinova

    …jé, děkuji moc..