Držíš dietu už skoro věčnost, ale na váze to vůbec není poznat? Zřejmě někde děláš chybu. Třeba si to ani neuvědomuješ, ale na dietu má vliv mnoho věcí. Podívej se na seznam těch nejčastějších chyb a neházej flintu do žita.

avatar

Denisa Tatíčková
Studentka historie a milovnice psaní, kterému se věnuje již přes 5 let.

6 důvodů, proč tvoje dieta nefunguje a jak je napravit

Tlustá versus hubená

Život je nefér. Zatímco tvoje kamarádka se může cpát sladkým od rána do večera a nepřibere ani gram, ty se jenom podíváš na čokoládový dortík za vitrínou a máš dvě kila nahoře. Podobně to může fungovat i u diety. Někomu dieta začne zabírat hned a ani se nemusí moc snažit, druhý naopak musí hlídat sebemenší hlouposti. A pokud patříš mezi ty smolaře, kterým dieta skoro nezabírá a nevíš proč, věz, že důvodů může být hodně. V tomto článku ti přináším seznam největších „háčků“, na které by sis u diety měla dávat pozor, protože mohou mít vliv na tvé hubnutí.

Háček číslo 1. – Nedostatek vody

Člověk není velbloud, aby mu stačilo napít se jenom jednou denně a pak vegetovat na zásobách. Při dietě je základním kamenem dostatečný pitný režim. Na internetu je mnoho vzorců, podle kterých si můžeš vypočítat, kolik litrů vody bys měla denně vypít v závislosti na své váze, věku a dalších faktorech. Ale věz, že je to určitě více než jedna sklenice. A na druhou stranu dva litry coca-coly nejsou o nic lepší. Pij vodu nebo neslazený čaj, aby ses udržela hydratovaná.

Háček číslo 2. – Nepřesná dávka

Když držíš dietu, je potřeba si hlídat, kolik si toho dáš. Jenomže zatímco doma si to můžeš pro klid duše i odvážit, když jsi někde jinde, těžko s sebou budeš tahat váhu. A pak si dáváš víc a víc a dieta jde do kopru. Proto by sis měla potřebnou „dávku jídla“ rozvrhnout a nejlépe si ji nějak přirovnat k něčemu, co máš pořád u sebe. Například – sto gramů bramborové kaše je zhruba velké jako tvoje dlaň. I při dietě prostě musíš být poctivá.

Háček číslo 3. – Cvičení k tomu prostě patří

Při dietě je důležité cvičit pravidelně. Jde o to, že když jenom držíš dietu, potom sice může váha ukazovat úbytek, ale tělesný tuk se nebude měnit na svalovou hmotu. A to je špatně. Když si totiž vytvoříš nějaký plán, kdy a jak dlouho budeš cvičit, tvoje tělo potom bude více spalovat. Zvýšíš si tím metabolismus a navíc se ti tuk promění na svaly. Pohyb je druhý základní kámen každé diety.

Háček číslo 4. – Alkohol

Alkohol je zrádný. A to nemyslím proto, že když máš v sobě dva drinky, tak jsi schopná se ztrapnit, nebo volat bývalému. Alkohol se totiž v těle proměňuje v acetát a ten potom vyplavuje do krve. A ty potom místo tuku spaluješ právě tento acetát. Alkohol bys proto alespoň zezačátku měla vynechat – taková představa pivního pupku by tě měla dostatečně odradit. Nikdo ale po tobě nechce, abys nepila do konce života samozřejmě. Ale minimálně zezačátku alkohol do dietního režimu prostě nepatří.

Háček číslo 5. – Dostatek spánku

Další věc, na kterou by sis měla při dietě dávat pozor, je dostatek spánku. Je důležité, abys měla každou noc kvalitní a dostatečně dlouhý odpočinek, aby sis nepřipadala unavená. Když totiž spíš málo, v těle máš nahromaděný hormon ghrelin. To je takový ten „ďáblík“ na rameni, který tě nabádá, aby sis vzala ten čokoládový dortík, že projednou se nic nestane. A andělíček, kterého v tomto případě představuje hormon lepin, který ti naopak říká, abys to nejedla a držela se diety, bez spánku nemá dostatek síly. Zkus si tedy během týdne počítat hodiny spánku a pozorovat, jestli jsi vstávala unavená nebo odpočatá. I tohle má vliv na dietu.

Háček číslo 6. – Nesmíš hltat

Já vím, že je těžké pořádně a pomalu si vychutnávat oběd, když na něj máš půl hodinky a za dveřmi se ti hromadí zákazníci, ale pokud chceš, aby tvoje dieta správně fungovala, měla bys to zkusit. Když budeš hltat, tvůj žaludek nestihne vyslat signál o tom, že už je plný, a ty se budeš ládovat dál a dál. Žaludku totiž 20 minut trvá, než uvolní hormon, který zprávu o sytosti předá do mozku. Zkus si tedy při jídle dát záležet – žvýkej pomalu, vychutnávej si jídlo a dávej si pozor na pocit plnosti, aby ses zbytečně nepřejídala.

Není to snadné

Nikdo neříkal, že zhubnout bude sranda. Ale když už ses na tento boj dala, měla bys ho dotáhnout do zdárného konce. Nyní už víš, co všechno může mít vliv na tvou dietu, takže si na to dávej pozor. Dietě zdar a kilům zmar!

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Tagy

Tagy: ,

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář