Věděla jsi, že existuje jídlo, které ti pomůže zbavit se více kalorií, než kolik ti jich dá? Takže čím více toho budeš jíst, tím více zhubneš. Pohádka!

avatar

Tereza Dvořáková
Milovnice života a všeho příjemného, co přináší.

Uvnitř našich těl se vede válka mezi buňkami, které tvoří svaly a těmi, které tvoří tuk. Jak si ale můžeš být jistá, že ty svalové vyhrají bitvu? Dodržováním těchto pěti zásad budeš hubnout a při tom nemusíš trpět hladem!

Hubnutí s jídlem
Neboj se jíst!

1. Budeš jíst to, co roste na stromech

Nebo také na keřích, či jiných rostlinkách. Tvým cílem je vyplnit tělo s co nejvíce živinami, které odbourávají tuk. Těmi nejlepšími zdroji jsou ovoce a zelenina a také ořechy. Studie z University of California v Los Angeles zjistili, že průměrně vážící osoba konzumovala asi dvě porce ovoce denně, zatímco obézní člověk jedl jen jedno ovoce za den. Jiná studie zjistila, že konzumace ovoce na začátku většího jídla snižuje celkový příjem kalorií o 15 procent. Tak do toho!

Ovoce a zelenina
Ovoce, zelenina a ořechy, velcí pomocníci při hubnutí.

2. Budeš jíst dost bílkovin

Růst svalů se spouští potravinami bohatými na bílkoviny. Ve skutečnosti pokaždé, když budeš jíst 10 – 15 g bílkovin, budeš pomáhat růstu svalové hmoty, místo té tukové. „Nejdůležitější proteinová dieta pro lidi, kteří chtějí zhubnout, je jíst bílkoviny k snídani,“ říká Louis Aronne, specialista na hubnutí. V jedné studii dokázali, že lidem, kteří začali svůj den s jezením vajec, klesla o 65 procent více váha než těm, kteří jedli bagety. Tvůj plán: jez více mléčných, vaječných a masových potravin. Ideální je konzumovat denně 1g bílkovin na 1kg tělesné hmotnosti.

3. Budeš jíst před i po cvičení

Mám pro tebe dobrou zprávu. Je lepší jíst více! Dej si svačinku bohatou na bílkoviny a sacharidy těsně před tréninkem, ale také po tréninku. To urychluje svalový růst a regeneraci. Jako výsledek můžeš spálit více tuku během tréninku a také během příštích 24 hodin. Pozor, čím déle budeš čekat s jídlem po cvičení, tím méně bude tvé tělo stavět nový sval.

4. Budeš jíst saláty

Saláty jsou velká podpora při hubnutí. Studie zjistila, že lidé držící dietu, kteří jedli více listové zeleniny, ztratili 8,5 krát tolik váhy jako ti, kteří jedli méně. Tvůj plán: Jez co nejvíce listové zeleniny, co můžeš. Kromě salátu přidej například špenát do omelet.

5. Nebudeš zapomínat na snídani

Když se vzbudíš, je tvé tělo zbaveno paliva pro následující den. Pokud nechceš hned ráno jíst, sníží se tvůj metabolismus a z jídel, která sníš pak přes den, si tvé tělo vezme mnohem více kalorií. Dokonce se ukázalo, že pravidelné přeskakování snídaně zvyšuje riziko obezity o 450 procent. Tvůj plán: Jez 30 – 35 procent své denní dávky kalorií co nejdříve. Pokud nemáš čas nebo chuť na velké jídlo, sněz dvě cereální sušenky, a pak si dej jogurt a ovoce třeba ve škole. A jestli opravdu nechceš ráno vůbec jíst, vypij alespoň sklenici mléka.

Snídaně
Snídej, přes den spálíš více kalorií.

Teď už víš, že se tolik omezovat nemusíš. Stačí jen jíst správná jídla ve správný čas a tvé tělo je zužitkuje tak, abys nepřibrala. Co si o tom myslíš?

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář