Light potraviny, platby kartou, každodenní cvičení, workoholismus a nedostatek spánku zabíjí hezkou postavu. Uprav těchto 5 špatných zvyků a uvidíš, že i ty se budeš cítit lépe.

avatar

Martina Kalinová
Má vystudován roční kurz žurnalistiky a zajímá se o zdravý životní styl.

V obchodě kupuješ potraviny s označením light, hodně cvičíš, ale tvoje váha přesto stále neklesá? Třeba nejde jen o kalorie. Spoustu věcí totiž nemusíš dělat dobře. Zkus si na těchto 5 otázek odpovědět, a pokud aspoň na jednu odpovíš ANO, našla jsi svou dietní chybu. Zkus jí přelstít a uvidíš, že tvé úsilí nad úbytkem kilogramů bude konečně odměněno.

1. Jíš vždycky „zdravě“?

Je absurdní, když se zaměříš na to, abys dělala správná dietní rozhodnutí bez pomoci odborníků. Pokud si myslíš, že tvou váhu ovlivní „light“ varianta, tak se mýlíš. Tvůj mozek nezabrání hormonu ghrelin (hormon hladu), aby se tvůj žaludek uspokojil, hlásí studie z Yale University. Díky hormonu ghrelin se budeš cítit méně plná a tvůj metabolismus se zpomalí. Chceš-li zachovat hormon ghrelin vyvážený a cítit se fajn i hubnout, zaměř se na vylepšování tvých jídel pomocí zdravých doplňků. Přidej si třeba do salátu 20% – 30% sýr, oříšky, nebo si udělej teplý vývar a obohať ho kousky křupavého celozrnného chleba.

2. Upřednostňuješ „platbu kartou“?

Nošení hotovosti dnes už není moderní a lidé hlavně z pohodlnosti upřednostňují platební karty. Studie v Journal of Consumer Research ale ukázala, že lidé kteří při nakupování používají platební karty, nakoupí více nezdravých, kalorických jídel než lidé s hotovostí. Koupí si totiž cokoliv, protože nemusejí počítat, jestli jim na to zbude.

Platba kartou
Pokud s sebou budeš nosit hotovost, utratíš méně za jídlo.

3. Myslíš hodně na „cvičení“?

Pak jsi v nevýhodě, říká nová francouzská studie. Přemýšlení o cvičení může způsobit, že budeš jíst až o 50 % více. Proč? Lidé předpokládají, že před blížícím se cvičením se můžou pořádně nacpat a na cvičení to shodí. To je ale bláhové. Vyhni se tučným jídlům před cvičením. Nesněz nic, co by překročilo hranici 150 kalorií. Dej si třeba 2 plátky krůtí šunky a celozrnné sušenky.

Myslet na cvičení se nevyplatí
Jen myslet na cvičení se nevyplatí, sníš toho pak mnohem víc.

4. Máš „sedavé zaměstnání“?

Když budeš sedět několik hodin u počítače, tvoje tělo bude bránit enzymu Lipáza, který zajišťuje redukci tukové zásoby, neboli štěpí tuky, spalovat tvé nadbytečné kilogramy, tvrdí výzkumníci z University of Missouri – Columbia. Stoupni si a protáhni se každou hodinu a zvyš svůj metabolismus o 13 %, radí jeden výzkum. Nebo se během celého dne vrť v křesle, protahuj si nohy pod stolem a občas se odraz od svého křesla. Tím spálíš až o 54 % kalorií více.

5. „Spíš“ příliš málo?

Nedostatek spánku staví tvoje tělo do situace, kdy toužíš po tučných jídlech, říká Michael Breus, Ph.D., autor The sleep Doctor´s Diet Plan. Americká studie zjistila, že ženy, které spaly méně než čtyři hodiny, snědly 300 a více kalorií a 21 gramů tuku další příští den. Zkus odhadnout své potřeby spánku a rozvrhni si je na týden! Choď spát tak, abys spala aspoň sedm hodin. Pokud se probudíš půl hodiny předtím, než zapípá budík, zjistíš, že ti bude stačit méně spánku. Ale pokud tě budík nemůže probudit, budeš potřebovat chodit dříve spát, aby ses probudila svěží a tvé tělo bylo připravené ke spalování tuku.

Spánek je důležitý pro všechny
Spi aspoň 7 hodin čistého času, ať jsi FIT.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • friend

    proč ty uvozovky všude??? :)