Ovoce bychom měli jíst skutečně všichni, přesto se najdou tací, kteří ovoce prostě nemusí. Patříš k nim i ty? Mrkni na pár tipů, které ti konzumaci ovoce usnadní.

avatar

Jana Lipková
Milovnice zvířat a (snad) budoucí doktorka.

3 snadné cesty, jak do sebe dostat ovoce

Mysli na své zdraví a začleň ovoce do svého dne

Nebudeme si nic nalhávat. Jsou i tací, kteří prostě ovoce nemusí. Stojí je velké úsilí dostat do sebe jedno jablko, což je samozřejmě docela handicap oproti těm, co jim nedělá problém za den sníst půl kila mandarinek. Ovoce by měl jíst každý, bez ohledu na pohlaví, věk nebo dietu a to minimálně jednou denně. Pokud se ti opravdu příčí každý den nějaké to ovoce zbaštit, měla by ses motivovat tím, jaké blahodárné účinky má ovoce na celé tvé zdraví. A zdravá přeci chceš být, ne? A tady je na ukázku pár důvodů, proč bys ovoce měla začít konečně jíst:

1) chrání před rakovinou
2) obsahuje spoustu vitamínů, které potřebuješ
3) některé z nich působí jako antioxidanty
4) je zdrojem rozpustné vlákniny
5) obsahuje velké procento vody a méně sacharidů
6) má nízkou kalorickou hodnotu i glykemický index
7) zažene „vlčí hlad“ a dodá ti energii
8) je jednoduše chutné, pěkně barevné a voňavé

Osmému bodu ovšem někdo nemusí dát zapravdu. Jak teda ovoce sníst, aby ses nemusela dvakrát přemlouvat?

Na řecký způsob

Chutné, rychlé a zdravé. Můžeš použít jakékoliv ovoce, na které máš zrovna chuť (nebo spíš nechuť). Za sebe doporučuji banán a kiwi. Ovoce si nakrájej na malé kousky, dej do misky a zalij bílým jogurtem. Pokud zrovna nedržíš dietu, můžeš si dopřát tučnější, třeba konkrétně řecký jogurt. Nakonec vše zalij dvěma lžícemi medu. Ten si dej bez výčitek, i pokud se zrovna řadíš mezi ty, co si zakazují sladké. Obsahuje plno zdraví prospěšných látek a hlavně v kombinaci s ovocem a jogurtem… no prostě mňamka!

Řeckému jogurtu odolá jen málokdo.
Řeckému jogurtu odolá jen málokdo.
zdroj: twopeasandtheirpod.com

Usušené ovoce

Pokud máš doma sušičku ovoce, získáváš tak další skvělý způsob, jak jíst ovoce jinak. Věšet hlavu však nemusíš, ani pokud sušičku nemáš. Sušit můžeš také v troubě nebo na slunci, což je ale možné pouze v letních měsících. Řešením je také to, zajít si do obchodu a sušené ovoce koupit. Malinkou nevýhodou je snad jen fakt, že sušené ovoce obsahuje větší množství cukrů, než ovoce čerstvé. Proč? Voda se totiž procesem sušení z ovoce ztrácí. Ostatní vitamíny (jako je vitamín A, B a veškeré další minerály) však zůstanou zachovány.

Sušené ovoce je velmi chutné
Sušit můžeš, co tě napadne. Od banánů až po fíky.
zdroj: blog.idnes.cz

Získaná šťáva z ovoce

A konečně, to nejlepší na konec. Odšťavňování patří k mým nejoblíbenějším metodám, jak do sebe dostat denní porci ovoce. Pozitivní je i to, že lze odšťavnit také zeleninu. Už nehrozí, že bys musela sníst jedno jablko, jeden pomeranč a jednu mrkev s nechutí a šklebení se v obličeji. Stačí si je postupně odšťavnit a věř, že z výsledku budeš stejně nadšená jako já. Nejenže celý proces je velmi jednoduchý, relativně rychlý, ale o co nám jde hlavně, je chuťově skvělý. Mezi mé oblíbené kombinace patří pomeranč s jablkem a mrkví. Výborné je také kiwi nebo červená řepa, jejíž šťáva je více než zdravá. Fruit juice (jak mu říkám) už nemusíš dochucovat cukrem ani ničím jiným. Je lahodný sám o sobě, a když ho pořádně vychladíš, bude ti chutnat ještě víc!

Tři tipy jak do sebe dostat ovoce
Odšťavněné ovoce si zachová všechny své vitamíny.
zdroj: fbcdn.net

A ještě taková menší zajímavost. Možná sis všimla, že se v dnešní době rozjely po velkých obchodních centrech fresh juice bary. Koukla ses někdy, na kolik tě takový džusík přijde? Pokud sis ho tam párkrát dala, tak jistě víš, že tvoje peněženka byla chudší minimálně o 40 korun. Já jsem si dala tu práci a spočítala jsem, na kolik vyjde takový fresh juice dělaný podomácku. No, možná nebudeš věřit, ale vychází asi na 8 korun. A to je sakra rozdíl!

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář