Nějaké to kilčo dolů se dá dát dolů určitě příjemnějším a zdravějším způsobem než hladověním nebo věčnou dietou. Zkus to taky!

avatar

Martina Vidláková
Miluje pečení všeho sladkého!

Malé změny jsou efektivní

Pokud nejsi zrovna fanda do sportů a jídlo bereš spíše jako příjemný rituál než povinnost a nutnost, jásej. Vědci totiž tvrdí, že jen nepatrné změny a jejich pravidelné dodržování jsou mnohdy účinnější než hodiny dřiny v posilovně a škrtání oblíbených jídel z tvého jídelníčku. A tak po týdnu může ručička na tvé váze ukázat méně o víc jak 2 kila a ani se nemusíš moc snažit. To ostatně dokazuje i francouzská dieta, která je založena jen na jiném přístupu ke stravování a surovinám.

Jak se zbavit faldíků?
Jak se zbavit faldíků?

1. Tuk z povrchu pryč!

Pokud holduješ arašídovým máslům, raději kupuj ty přírodní. Před konzumací pak odstraň vrstvičku tuku. Každá porce pak může mít až o 20 kcal a o 2-3 gramy tuku méně, a to ročně dělá pár kilogramů. Stejně to udělej např. u jogurtů ve skleničce.

2. Jez vlákninu

S vlákninou se snaž nešetřit, pomáhá totiž k rychlejšímu spalování tuků. Podle studií se ženám začalo do těla během dne vstřebávat až o 90 kcal méně po tom, co zvýšily průměrné množství vlákniny přijaté během dne, což je 12 g, na dvojnásobek.

Malá rada: místo v pekárně je lepší zastavit se pro balíček nízkotučného popcornu. Má totiž až 5 krát více vlákniny než třeba preclík a jen 90 kcal na 5 hrníčků!

3. Rozvlň boky do rytmu!

Hodinovým tancem v tempu můžeš spálit 400-500 kcal, to je úměrné běhu na běžeckém pásu, určitě se ale pobavíš víc. A tak na nic nečekej a pusť se do tance třeba hned, nebo radši vyraz s přáteli do klubu. Navíc jaro venku k tomu jenom vybízí.

4. Změň polohy

Běháš ráda? Zkus to netradičně. Ke klasickému joggingu přidej pár skoků do boku nebo běh pozadu. Změny poloh zaktivují další svaly, které se zapojí do práce. Tím se ti může zlepšit i rovnováha. A při posilování si občas přidej na pár minut větší náklad a pak zase pokračuj tak, jak jsi zvyklá.

5. Pozor na večerní mlsání

Pěkný film, k tomu křupky nebo něco sladkého k zobání – kdo by takhle někdy nezhřešil. Nemělo by se to ale stát pravidelností, protože kromě energie z jídla navíc, kterou lenošením na pohovce asi moc nespálíš, se navíc může přidat i bolest břicha. Pokud máš večer hlad, obvykle to znamená, že jsi jedla příliš brzy. Jídla si radši zkus během dne rozvrhnout. Kolem 15:00 zakousni ovoce, v 17:00 si dej svačinku. Když si pak kolem půl 8 dáš večeři, určitě s tím vydržíš až do rána a u TV zobej třeba zeleninu nebo sušené ovoce.

6. Křupej

Nasyp si do misky oříšky, mrkev, papriku, jablka a jinou zeleninu či ovoce. Jejich rozmělnění zabere čas a tělo bude díky vláknině vstřebávat živiny pomaleji a pracovat tvrději. Spálené kalorie se pak můžou zvýšit až o 5 % denně.

7. Zdravá strava je základ

Své ráno začni třeba jogurtem s ovocem, dej si lehký oběd v podobě polévky a salátu s tuňákem a vlašskými oříšky, večer si smlsni třeba na pár kouscích ryby nebo kuřete s miskou dušené zeleniny. Klidně si ji pokapej olivovým či jiným olejem, vitamíny se lépe vstřebají.

8. S alkoholem opatrně

Alkohol snad ještě nikomu nikdy výrazně nepomohl a nefunguje to ani při shození těch pár cenťáků v pase. Sklenice na víno jsou velké, často tak v párty náladě vypijeme i 1 a ½ porce, někdy neskončíme jen u toho a spotřebujeme ½ nebo i celou láhev. I zde ale platí – pravidelnost se vyplácí. Radši si dej denně 1-2 dcl a vše bude OK.

9. Protáhni se

Ráno si dej rozcvičku, jdi na brusle s kamarádkou nebo s přítelem srovnejte síly v polštářové bitvě! Těmito aktivitami půjde hravě dolů kolem 80 kcal každých 20 minut a ještě si užiješ kopu srandy.

10. Otoč strany

A je tu jedna kuriozita, kterou vymyslelo pár chytrých hlav. Pokud prý budeme jíst chleba namazaný máslem obráceně (tzn. namazanou stranou dolů) a bramborové plátky osolíme taky opačně, zhubneme. Chuťové pohárky na jazyku zaznamenají chuť dříve a my je tedy víc ucítíme. Tak můžeme snížit množství soli a másla až na polovinu! No není to skvělé?

11. Žvýkej pomalu

Kuriozity pokračují – zkus začít s jídlem dřív než ostatní a poslední skonči. Jídlo budeš žvýkat déle a nezhltneš hned všechno, co je na talíři. Ostatně, i Číňani prý začali jíst dlouho, aby jim to trvalo, a tak pocítili pocit nasycení z méně jídla.

12. Vyfikni se!

Při hubnutí prý dokonce pomáhá i to, vyrazíš-li na párty rafinovaně oblečená. S koktejlem v jedné ruce a s psaníčkem ve druhé, místo tašky přes rameno, nebudeš mít takový prostor sáhnout po nějaké dobrotě ze stolu plného jídla. Pokud navíc zvolíš upnuté šaty, určitě nebudeš chtít ukázat jídlem nafouknuté bříško.

Tak co, nevypadá to tak složitě, ne?

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář