Někdo zimu miluje, někdo se raději schová pod peřinu. Co ty? Užíváš si zimu naplno, nebo se raději zazimuješ a nad váhou nepřemýšlíš? Užívej si jí s těmito tipy a nastartuj spalování tuků.

avatar

Martina Kalinová
Má vystudován roční kurz žurnalistiky a zajímá se o zdravý životní styl.

Je již zřejmé, že když přijde zima, brzy na to následuje hibernace neboli zimní spánek (je spíš označována u zvířat). Ale funguje to dost dobře i u nás. Nedávný Gallupův průzkum potvrdil, že Američané během podzimních a zimních měsíců jedí tučnější jídla a méně cvičí. Pouze 49,8 % dospělých cvičilo v listopadu nejméně 30 minut třikrát nebo i vícekrát týdně, loni to bylo 50,5 %. Jenom 54,7 % Američanů jedlo v listopadu alespoň čtyři dny v týdnu pět a více porcí ovoce a zeleniny, v červenci to bylo lepších 57,8 %. Taky tě zimní sezóna v nabírání tuku děsí? Můžeš bojovat s těmito jednoduchými kroky a nastartovat svůj metabolismus. Přečti si proto 10 způsobů, jak můžeš během zimních měsíců spálit zrádné kalorie.

1. Jez teplou snídani

„Pokud se ti v zimních měsících zdají studené obiloviny méně inspirující, začni místo toho svůj den s teplou miskou ovesné kaše ozdobené lněným semínkem,“ doporučuje Erin Palinski, RD. Bylo prokázáno, že ranní snídaní zvýšíš svůj metabolismus až o 10 %, a zejména ovesné vločky mají vliv na superrychlé spalování kalorií. Jeden šálek ovesných vloček obsahuje 13 až 16 % doporučeného denního příjmu vlákniny, a tvoje tělo spaluje až o 30 % více kalorií trávením vlákniny.

Nastartuj se teplou ovesnou kaší.
Nastartuj se teplou ovesnou kaší.
zdroj:newyork.seriouseats.com

2. Zůstaň v posteli

Zalez raději pod peřinu, když venku opravdu mrzne! Příliš málo spánku může zpomalit tvůj metabolismus, a to se týká skoro 60 % z nás. Výzkumníci z University v Chicagu zjistili, že spánkový deficit u zdravých lidí může vyvolat zvýšenou hladinu cukru v krvi, jako by byli diabetici. Jedinci, kteří byli přes noc omezeni na 4 hodiny spánku, měli glukózu o 40 % pomalejší.

Zachumlej se pod peřinu a nevylézej
Udělej si aspoň jeden postelový den.
zdroj: soorganic.com

3. Užij si více zábavy se zimními sporty

Někdy během zimy upouštíme od svého tréninkového programu, ale to zastaví náš metabolismus. Chceš-li bojovat se zimní leností, využij sezónních sportů. „Zkus vynechat aerobic 1x týdně a místo toho zkus bruslení, výlety na sněžnicích nebo lyžování. Je to skvělé míchat a do tělocvičny se zase na jaře vrátíš,“ říká Gunnar Peterson, trenér celebrit a mluvčí Under Armour.

Se zimními sporty zažiješ legraci
Máš určitě z čeho vybírat.
zdroj: mollygibson.com

4. Pij proti vysoušení

„Je jasné, že se při nadměrném pocení odvodňuješ, proto musíš tělu dodávat denně až 8 sklenic vody a suchý vzduch v zimě může zvýšit pravděpodobnost dehydratace,“ říká Jim White, RD, mluvčí Akademie výživy a dietetiky a Jim White, vlastník Fitness studia ve městě Virginia Beach. Podle výzkumníků z University v Utahu znamená mírná dehydratace zpomalení tvého metabolismu o 2 až 3 %. Odborníci se domnívají, že buňky, které spalují tuk, jsou při smrštění z dehydratace méně efektivní.

Voda je pro tvé tělo nezbytným zdrojem
Nikdy nezapomínej pít.
zdroj: libraryvirtual.com

5. Zapomeň na alkohol

Ať už chceš vyrazit na party, nebo si chceš dát drink na zahřátí, měj na paměti, že alkohol má hodně kalorií a zpomaluje spalování tuků. American Journal of Clinical Nutrition studie zjistila, že pití alkoholu může zpomalit tvůj metabolismus až o 73 %. „Většina lidí se nerozhoduje správně. Dají si dobré jídlo i drink a vykašlou se na cvičení,“ říká White.

Po alkoholu se tloustne
Dej si raději teplý čaj.
zdroj: theprovince.com

6. Udělej si kapustové lupínky

Kapusta je ideální sezónní potravina s vysokým obsahem vlákniny a nízkým obsahem kalorií. Jeden šálek vařené kapusty obsahuje téměř 90 % doporučené denní dávky vitamínu C. Výzkum říká, že nízká hladina vitamínu C zpomalí tvoje spalování až o 25 %. Co s kapustou? Zkus tuto jednoduchou, chutnou svačinku! Smíchej kapustové listy s trochou olivového oleje, rozlož je na plech a peč je na maximum asi 10 minut!
Vitamín C tě ochrání před chřipkou
zdroj: theprovince.com

Lupínky jsou výborným pamlskem
Lupínky jsou výborným pamlskem.
zdroj: veggie.buntch.net

7. Sáhni po žitném chlebu

Pokud chceš začít hubnout, dobíjej svůj metabolismus pravým žitným chlebem místo pšenice. Švédská studie zjistila, že lidé, kteří měli žitný chléb k snídani, měli později menší hlad než ti, kteří jedli pšeničný chléb. Vláknina tě na dlouho zasytí, ale nezhubneš po ní. Vědci se domnívají, že je to spíš duševní než fyzické.

Žito je nabité vlákninou
Dej si ho k snídani.
zdroj: colourbox.com

8. Spolkni rybí olej v pilulce

„Užívání rybího tuku pomáhá v boji proti sezónní afektivní poruše (změně nálady), ale také může zvýšit tvůj metabolismus,“ říká Palinski. Australští vědci zjistili, že v kombinaci s výkonem může rybí olej zvýšit aktivitu enzymů zodpovědných za spalování tuků.

Rybí tuk ti zvedne náladu
Zvyš svůj metabolismus s pilulkou.
zdroj: craigcarrollpt.com

9. Objednej se na spinning

Pokud chladné dny ovlivnily tvou motivaci k výkonu, vyraz na spinning. Můžeš vsedě spálit až 500 kalorií za 40 minut. Pro spuštění spalování tuků je třeba, aby se tepová frekvence během zátěže pohybovala v pásmu mírné a střední, případně i submaximální intenzity, to znamená 50 – 60, respektive 85 % z maximální tepové frekvence (Tfmax). Tu určíme zhruba tak, že od čísla 220 odečteme svůj věk.

Spal vsedě spoustu kalorií
Spal vsedě spoustu kalorií.
zdroj: fitspinn.cz

10. Zamiluj si brambory, obiloviny a fazole

Strava bohatá na rezistentní škrob pomáhá ve spalování tuku a snižuje celkovost hladu. Tvoje tělo nestráví tyto potraviny, ale nepřispívá k tělesnému tuku. V tlustém střevě zkvasí, vytvoří příznivé mastné kyseliny, které blokují schopnost těla spalovat sacharidy. Jedna studie zjistila, že 5,4 % sacharidů s rezistentním škrobem vytvoří 20-30% nárůst ve spalování tuků po jídle. Ale nepřidávej k nim máslo a sýr!

Nevylepšuj je tučnými doplňky.
Nevylepšuj je tučnými doplňky.
zdroj: Mitch Mandel

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • Sněhurka

    Není nic lepšího než si pořádně zalyžovat. Jednak si zabavíte, zasportujete a pak nebudete jen sedět doma a myslet na jídlo, to se pak hubne jedna dvě. A kdo neumí lyžovat může si zajít do lyžařské školy :) Není to nic těžkého.