Je i mezi tvými sny zhubnout kila nabraná během zimních měsíců? A víš, že existují potraviny, které ti v tom mohou výrazně pomoci?

avatar

Denisa Tatíčková
Studentka historie a milovnice psaní, kterému se věnuje již přes 5 let.

10 potravin, kterými si pomůžeš k plochému bříšku

Jídlo a cvičení

Zdravé a trvalé hubnutí by se mělo skládat z dostatečného množství pohybu a samozřejmě správné stravy. Kromě toho, že se ale od rána do večera budeš ládovat zeleninou a tmavým chlebem, můžeš svému hubnutí pomoci i jinými potravinami, které mají blahodárné účinky. Díky jejich konzumaci totiž urychlíš proces hubnutí. Zabraňují také nadýmání a zeštíhlují břicho, což je asi jedna z nejproblematičtějších partií. Víš, které potraviny to tedy jsou?

1. Řecký jogurt

Tato zdravá svačinka se může proměnit v lahodu, pokud si do ní přidáš nějaké ovoce. Obyčejný řecký jogurt pomáhá déle udržet pocit plného břicha a zároveň je plný bílkovin, takže ho můžeš jíst naprosto kdykoliv během dne. Zabraňuje také chutím na jídlo a viditelně zeštíhluje břicho.

2. Bobule

Borůvky, angrešt, rybíz, malina, ostružina,… Ano, je teď na ně sice špatná doba, takže až je budeš shánět, tak si můžeš připadat jako v pohádce O dvanácti měsíčkách, ale nevzdávej se. Bobule obsahují vysoké procento antioxidantů, posilují trávení, zároveň ale zabraňují nadýmání a stabilizují hladinu cukru v krvi. Jsou také zdrojem energie pro práci během dne.

3. Vajíčka

Překvapuje tě, že v tomto seznamu vidíš vejce? Jsou plná bílkovin, které ti doplní energii na celý den a pokud si je dáš k snídani, během dne potom budeš více odolná nezdravým lákadlům. Vejce jsou důležitá kvůli obsahu aminokyselin.

4. Oříšky

Zapomeň ale na pražené oříšky nebo solené arašídy. Zde se jede jen na zdravé stravě, takže i oříšky musí být v přírodní formě. Jsou plné zdravých tuků, které potřebujeme, abychom měli energii něco dělat do školy, a zároveň obsahují také důležité sacharidy. Hrst mandlí, para oříšků, vlašských ořechů nebo pistácií, tak mohou pro tebe být skvělé účinky ohledně plochého bříška. A kromě toho ti pomohou překonat chutě.

5. Ryby

Ryby kloubí několik výhod dohromady. Jednak jsou velmi chutné a lze si je snadno připravit, například tuňák a losos obsahují omega 3 mastné kyseliny, které jsou pro naše tělo prospěšné, k tomu pomáhají snižovat chutě na nezdravé jídlo a nakopávají metabolismus. Ryby bys měla jíst, i když zrovna nedržíš dietu, ale pokud se snažíš zdravě jíst, tak s rybami jsi rozhodně na správné cestě.

6. Sója

Sója má velké využití – můžeš si ji přidat do polévky, dát si tekutý sojový nápoj, dá se jíst s masem,… Hlavní ale je, že je bohatým zdrojem bílkovin, vlákniny a obsahuje silné antioxidanty. Než nad ní budeš ohrnovat nos, alespoň ji vyzkoušej.

7. Jablka

Obsahují nízké procento cukru a kalorií a pektin, který je sám o sobě spalovač tuků. Jablka jsou jednou z nejzdravějších potravin, kterou bys měla zařadit do svého denního jídelníčku. Podle jedné studie lidé, kteří jedí denně alespoň jedno jablko, hubnou mnohem snadněji než ti, co nejedí jablka vůbec. A co ty, už sis dneska dala jablko?

8. Zelený salát

Listy zeleného salátu jsou velmi dobré během hubnutí. Můžeš si z něho udělat zeleninový salát nebo si ho alespoň přidat jako oblohu k normálnímu jídlu. Nejez ho ale až nakonec, přidej si ho hezky na vidličku společně s kuřetem nebo ještě lépe, jídlo začni dávkou salátu. Po salátu se budeš cítit lépe, štíhlejší a spokojenější.

9. Quinoa

Neboli také merlík chilský obsahuje vysoké procento vlákniny a bílkovin, takže bys ho určitě měla zařadit do svého jídelníčku. Je to velmi chutná příloha k večeři. Má jemně ořechovou chuť. Jedná se v podstatě o křížence mezi kuskusem a krátkozrnnou hnědou rýží. Neboj se vyzkoušet něco nového.

10. Avokádo

Už jenom jeden plátek avokáda obsahuje 15 gramů vlákniny a pomáhá ti udržovat hlad na uzdě. Jedná se o velmi výživnou stravu, která zároveň ve tvém žaludku spaluje tuk, díky mononenasyceným mastným kyselinám, jejichž denní dávku obsahuje ¼ hrníčku avokáda. Pokud vsadíš na toto ovoce, dej ale pozor, aby se náhodou nedostalo k tvému čtyřnohému kamarádovi – pro psy i kočky je toto ovoce velmi nebezpečné.

Tvoje osobní armáda

Jak vidíš, nejsi v tom sama – máš za sebou celou armádu potravin, které tě budou podporovat v tvém cíli. Zkus jí věřit a svou dietu podpořit něčím chuťově dobrým a zároveň tělu prospěšným. Nezapomínej ale, že hubnutí není jenom o tom zdravě jíst, ale záleží také dost na pohybu.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář