Značka na triku, logo na brýlích a kabelka potisknutá názvem výrobce. Když má někdo na sobě tolik viditelných značek má opravdu styl, nebo si chce spíše něco dokazovat? A co na to psychologové?

avatar

Karolína Honsová
Dívka milující přírodu a svého přítele. Mezi její záliby patří především psychologie.

Kdy máš styl a kdy jsi jen chodící reklama?

Proč si nedopřát radost?

Styl o nás říká hodně věcí. Říká o nás, zda o sebe pečujeme, jestli si sami sebe vážíme a mnohdy může napovědět ještě více. Oblečení ale není vše, to bychom museli být hodně povrchní. Mělo by být jen třešničkou na dortu toho, jací opravdu jsme. Měli bychom se v něm cítit dobře. A pokud má někdo rád, když je vidět značka, tak proč ne. Hlavně aby se daná osoba cítila dobře. Ale s ničím by se to nemělo přehánět. Nejenže některé značky stojí nemalé peníze, ale také si z vás udělají takový živý laciný transparent.

Kvalita je důležitá, ale pozor na zneužití značkou

U oblečení bychom si měli klást i otázku kvality. Mnoho lidí už má vybraný nějaký oblíbený obchod, do kterého se vrací, jelikož byli spokojení. Značkou myslím především ta velká jména. Každé oblečení má nějakou značku, ale mezi New Yorkrem a Louisem Vuittonem je podstatný rozdíl. A jsou loga, která jsou viditelná snad na každém kousku oblečení, i když to není vůbec nutné. Právě Louis Vuitton zdůrazňuje na svém zboží, že se jedná právě o jeho kousek. Ale tak je to třeba s Pumou, která zabírá celý předek trička nebo Armanim, který má velký nápis své značky i na pánském spodním prádle. Kvalitní rozhodně může být i oblečení bez reklamy. A i pěkné!

Proč nás to přitahuje?

Je to samozřejmě individuální, ale zboží luxusní značky nás nějaký zvláštním způsobem přitahuje. Uznávaný psycholog Bob Fennis v roce 2008 tento fenomén prozkoumal. Účastníci experimentu se setkávali s lidmi, kteří byli obklopeni viditelnými značkami a poté lidmi, kteří je postrádali. Výsledek byl celkem zajímavý. Lidé obklopení luxusními logy byli vnímáni samozřejmě jako bohatší a pocházející z vyšších tříd, ale také jim byla přiřazována mnohem vyšší sympatie. Fennis z nahrávek zjistil, že účastníci při setkání s takovým člověkem přebírali hlavně submisivní roli a dívali se na osobu před nimi jako na dominantní. Studií na tento problém se pořádalo mnohem více a každá prokázala, že značka ovlivňuje, jak je nositel vnímán.

Lepší pocit

To že máte nějaký kus oblečení či doplňku s luxusnějším logem ve vás může vyvolat lepší pocit. Vlastně dominantnější, luxusnější a sebevědomější. Není tedy divu, že si mnohdy ženy jakou dobu šetří na jednu kabelku. Ale jsou i ženy, které umí využít svého smyslu pro styl a blýsknout se i bez zbytečného utrácení. Ať už patříš do jakékoli škatulky, tak neztrácej svůj styl a nedělej značce reklamu zdarma. Buď zkrátka sama sebou.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • Karol

    Buď stylista, nebo přemýšlet. Podle mě není třeba si něco dokazovat a stylové můžeme být i tak :)

  • katniss

    no tak když už musim mít na každym kousku oblečení logo, tak by to chtělo aby to aspoň nebyl fake.s tim je největší problém . . .podle mě když je už ženská tak bohatá že má na to, aby měla vše od vuittona, tak si taky může zaplatit stylistku aby jí to zkombinovala.nejhorší jsou takový ty venkovský husičky, který si na tržnici koupí šáteček od versace a ani jim to nedojde:))