Jaké debilní kecy má Čeněk Stýblo a Erik Meldik? Virální brášky jsem vyzpovídala a povedlo se mi odhalit tajemství jejich mega úspěšných klípků, které na YouTube baví miliony lidí.

avatar

Michaela Němečková
Trpí internetovou prokrastinací, proti které chce jednou bojovat!

Debilní kecy ViralBrothers a Lenky Kučavíkové

Kdo jsou ViralBrothers?

Duo, které má na kontě miliony zhlédnutí na jejich YouTube kanálů, tvoří Čeněk Stýblo a Erik Meldik. Dva nadšenci do virálního marketingu a tvorby videa zásobují diváky sérií debilních keců, jenž vychází z osvědčeného konceptu Shit People Says.

Rozhovor

1) Ahoj kluci, i když jsem se snažila o vás dvou najít vše možné i nemožné, nepovedlo se mi zjistit, jak jste se vy dva vlastně dali dohromady. Kdo z vás pozval toho druhého na první rande s nabídkou spolupráce a jak je to dávno?

Erik: “Čeněk si podal inzerát a já na něj odpověděl, protože vypadal jako kluk šikovný.” Né, děláme si samozřejmě humor. Oba dva jsme každý za sebe točili videa a seznámili jsme se prostřednictvím komunity na stream.cz. Vzájemně se nám líbila naše tvorba a postupně jsme se dali dohromady (pracovně samozřejmě).

2) Různé reportáže a články o ViralBrothers jsou důkazem, že vaše popularita roste. Mít milióny zhlédnutí online je ale přece jen něco jiného, než být Karel Gott. Poznávají vás lidé na ulici a jak reagují fanoušci, když vás potkají. Nebo ještě lépe, jak reagují haters?

Teď jsme se normálně fakt zamysleli nad slovem hater, protože nevíme čím to je, ale nepociťujeme snad žádné hatery. Opravdu vše je v poslední době jenom pozitivní, to je krásné, to je hezké. Lidi nás na ulici už docela poznávají, už dokonce znají občas i naše jména, ale pořád spíše jde většinou o: “Hele, to jsou ti z debilních keců” a nebo ještě zajímavější: “Hele, Lenka Kučavíková!” a jdeme tam jen my dva :-) .

3) Jednotlivé POMSTY, které na sebe šijete, jsou pořádnou zatěžkávací zkouškou vašeho přátelství. Skoro bych se vsadila, že tohle nemůže dopadnout jinak, než smrtí jednoho z vás. Neříká si každý z vás před samotnou pomstou, že tohle je už vážně moc?

To, že tohle už je moc, si říkáme vždy po každé pomstě. Protože ono to docela moc je. Ale vždy po pár dnech se zase spřátelíme a zasmějeme se tomu společne, haha.

4) U nás v ČR jste prakticky jediní, kteří se specializují na tvorbu virálních videí. Osobně mě napadá ještě Kazma, ale z něj se stal spíše moderátor a lovec modelek. Jedete tuhle aktivitu už na full-time a pokud ano, jak vypadá váš pracovní den?

Jsme teď velice vděčni za to, že již děláme ViralBrothers na full time. Ještě do konce března tomu tak ale nebylo. Oba jsme měli jinou práci. Po Debilních Kecech a velkému úspěchu jsme se začali věnovat ViralBrothers na full time. No, je říjen a vida, žijeme. Náš pracovní den je docela snový. Milujeme naši práci. Ráno máme home office, každý se kouká, čte a sleduje trendy sám, pak zajdeme na společný oběd a odpoledne již spolu pracujeme. Buď kreativu, nebo točíme a podobně.

5) Reklama má kolem sebe obecně docela negativní auru a Češi už si vybudovaly určitou alergii na všechny České sny, falešné superhrdiny a fejky. Jak důležité je podle vás diváka virálem “nenasrat”?

To je velice důležité. Chceme hlavně poskytovat lidem zábavný obsah, to je to hlavní. Musí být extrémně zábavný, aby i reklama člověku nevadila, protože se prostě bavil. Ba naopak, ještě rád se podívá, co to je za reklamu, za firmu, že dělá takové cool věci.

6) Je těžké prosadit některé odvážnější nápady u jinak kostrbatých firem, nebo je vaší podmínkou volná ruka při natáčení a nikdo vám do toho nesmí kecat? Testujete výsledné virálek na známých, nebo jdete rovnou online?

To je určitě dobra otázka. Každá firma, který nám dá volné ruce, tak je nejlepší klient. Funguje to tak spíše u malých a středních firem. U velkých korporací, jak jsme se už přesvědčili, to může být problém. Schvalovací kolečko, million lidí, co to vidí jinak, to už je potom horší a to samozřejmě nemáme rádi, je to spíše ztráta času, dělají se kompromisy a to je špatně. Samozřejmě virály, nebo spíše nápady testujeme. Jak na známých, tak i třeba na širším publiku. Je velice důležité nebýt jenom subjektivní.

7) Vaše série Debilních keců vychází z osvědčeného konceptu, který funguje prakticky na celém světě. V čem podle vás spočívá jeho největší kouzlo? Proč lidi tak baví?

Je to celé v podstatě jen o tom, že se vezmou stereotypy, které fungují v našem běžném chování, ty se vtipně dají dohromady do sledu a pak ve výsledném videu se spousta lidí vidí, nebo vidí své kamarády, jsou ve videu zasaženi, a proto je zaujme. Zní to jednoduše, že? Teď je otázka, jestli je opravdu jednoduché to dát dohromady :-) .

8) Speciální otázka pro Lenku Kučavíkovou: Ahoj Lenko, tvoje jméno se bez nadsázky zarylo do paměti stovek tisíc lidí a asi nebudu přehánět, když tě zařadím mezi internetové memy. Co říkáš na takovou popularitu a neštve tě někdy, že se s tebou Čeněk takhle chlubí :-) ?

Lenka: “Vždycky jsem bývala tak trochu výstřední, takže na pohledy lidí na ulici jsem zvyklá a většinou mi to nepříjde teď o moc horší, když mě lidi znají. Zatím je zájem lidí o mou osobu přijatelný, pokud to takhle zůstane, nic proti tomu nemám… A nepříjde mi, že by se Čeněk mnou nějak chlubil. Ona všechna ta popularita kolem mě vznikla tak nějak sama, takže myslím, že to ani nijak neplánoval a nečekal takovou odezvu.”

9) Závěrem se chci zeptat, jaké kecy by určitě zazněly ve videu “Debilní kecy Čeňka Stýbla” a v “Debilní kecy Erika Meldika”?

Erik: “Čeňku, ten tvůj nápad je fakt na hovno.”
Čeněk: “Eriku, ten tvůj nápad je fakt na hovno.”

10) Děkuji za odpovědi a pokud chcete závěrem něco sdělit našim čtenářkám, je to vaše!

Chtěli bychom sdělit čtenářkám, že jestli dočetly až sem, tak jsou to nejlepší čtenářky na světě!

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • cass

    Supr..jen by mě zajímalo,jak to ta Lenka myslí,že je výstřední,když je to typická bloncka vypadající jako každá druhá?:D