Chtěla bys dostávat něco zadarmo, abys to mohla „ozkoušet“ a napsat recenzi na blog, ale zdá se, že o tebe žádný sponzor asi nikdy nezavadí?

avatar

Nikol Chrástová
Blogerka se zájmem o vše zajímavé, co se objeví v jejím zorném poli.

Auto nečekej

Nejdříve si řekněme, jaké předměty si od sponzorů můžeme jako blogerky nejčastěji vykoledovat. Knihy, které můžeš dostat od nakladatelství (nejčastěji je to Fragment, Albatros), kosmetiku od různých kosmetických firem, ale třeba i menších e-shopů, oblečení a šperky, ale i nějaký skvělý vibrátor či jinou erotickou pomůcku z různých sexshopů. Nepočítej s tím, že získáš auto nebo diamantový náhrdelník.

Kde sehnat sponzora pro blog?

Lovíme sponzory

A jak tedy sponzora získat? Pamatuj, že sponzora zajímají kvalitní blogy, které jsou už nějaký ten rok založené. Pokud máš blog kratší dobu, tak bys na něm měla mít alespoň hodně smysluplných článků. Výhodou je také to, že jsi členem Autorského Klubu nebo píšeš na nějaký web, kde máš odkaz na svůj blog. Pro sponzory je důležitá také návštěvnost tvého webu, takže pokud máš za den 15 lidí, asi by sis měla nejdříve vybudovat více stálých čtenářů. Pokud si však myslíš, že na to máš, poohlídni se po sponzorovi, kterého bys mohla ulovit. Pokud jde o návštěvnost, nevyplatí se lhát.

Kde sehnat sponzora pro blog?

E-mail je základ

Lepší je oslovovat firmy, u kterých je známo, že „sponzoring“ blogerek provozují, ale oslovit můžeš i někoho jiného. Podstatné je, abys napsala hodně dobrý e-mail, kde sdělíš, proč máš zájem o tento druh spolupráce s danou firmou a proč by se jim měl tvůj blog a tvé recenze líbit a hodit. Možná je to tak trochu vnucování, ale nemůžeš neustále čekat, až ti štěstí spadne samo do klína, no ne? E-mail by měl obsahovat základní představení blogu a tvých aktivit. Ještě než se rozhodneš někoho oslovit, ujisti se, že píšeš na správnou e-mailovou adresu. Než abys psala řediteli, napiš raději do marketingového oddělení. Text e-mailu by měl být co nejvíce přizpůsobený firmě, kterou chceš zaujmout. Určitě je vhodné nejdříve pečlivě prozkoumat, co firma dělá, co chystá a jakými způsoby propaguje své výrobky a služby. Držím palce a věř, že i malá spolupráce dokáže při psaní blogu udělat radost.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář