Snad každá z nás si jednou založila blog, který byl taková všehochuť, a na 85 % se nejednalo o jeden z těch, jež měl závratnou návštěvnost a stovky odběratelů. Jak takového blogu ale docílit?

avatar

Kristýna Šopfová
Malá nenápadná slečna, která chce dát o sobě vědět.

„Když chceš dát o sobě světu vědět, založ si blog.“ Tímto heslem, nebo spíše mlhavou představou o slávě, se řídí z počátku většina blogerek, které se snaží, aby si jich někdo (významný) všiml. Největším omylem všech je ale to, že se snaží být naprosto tuctoví. Své výsadní místo si drží „módní blogy“, kterých je opravdu nespočet a nejhorší je, že na všech najdeš povětšinou to stejné. A upřímně, vždycky mi přišlo, že slečny modelky-blogerky se chtějí spíš pochlubit svými novými kousky oblečení, než aby podaly nějaký duchaplný a zajímavý report.

Originalita
Všechno co potřebuješ k tomu, abys byla jedinečná je nápad.
zdroj: data.whicdn.com

Jak to chodí na mole, aneb rozjíždím blog o módě

Baví tě móda? Ráda bys světu ukázala svou garderóbu a podělila se o své tipy na líčení? Založit si blog je ta nejjednodušší cesta, jak se zviditelnit. Ty ale nechceš být jen nějaká tuctovka. Jak to tedy udělat, aby tvůj blog byl hojně navštěvovaný, čtený a oblíbený? NÁPAD, to je to, co potřebuješ, aby ses odlišila. Být KREATIVNÍ, další kouzelné slovo. Začíná být nuda potkávat na každém druhém blogu slečnu v sáčku s koženou kabelkou, takže buď se staň první, která s novými trendy přijde, nebo se zaměř na něco, co veškerým módním trendům oponuje.

Tip: Je všeobecně známo, že se módní trendy opakují neustále dokola. Využij toho!

Blogování tě musí bavit
Pro úspěšný blog je důležité věnovat mu hodně času a úsilí.
zdroj: data.whicdn.com

Chci prorazit

Ve světě fashion blogů je konkurence obrovská. To, že tě blogování baví, je samozřejmost a ty se chceš posunout na vyšší level, tzn. „proslavit“ svoji práci a chloubu. Následujících 5 kroků tě navnadí na správnou vlnu.

1. Jednoduchý design a logické rozložení blogu

Čím méně chaotický první dojem bude tvůj blog vytvářet, tím lépe se na něm bude každá návštěvnice cítit a určitě se na něm zdrží i o něco déle, než kdyby tomu bylo naopak.

2. Ujasni si, o čem chceš blogovat

Žádný „od všeho něco“, důležité je dát si jedno konkrétní téma a toho se celou dobu existence blogu držet. Spousta návštěvníků odsuzuje, když najede na blog o vaření, recenzích na kosmetiku apod.

3. Jak sehnat čtenáře?

V první řadě bys měla mít stránku už chvíli rozběhnutou, aby si tam mohl čtenář něco najít. Jednou z možností je čekat, až k tobě někdo zabloudí. Toho můžeš docílit tak, že při návštěvě nějakého jiného blogu zanecháš komentář a přidáš k němu i odkaz na tvou stránku.

Další z možností je uspořádat „giveaway“, která je mezi blogerkami velmi oblíbená a dají se na ní (většinou nuceně) nasbírat odběratelé – čtenáři tvých článků.

Jednou z alternativ je i možnost domluvit se s jinou blogerkou na oboustranné propagaci vašich blogů.

4. Jakmile máš čtenáře jisté, musíš si je udržet

Čím? Zajímavými články a občas i soutěžemi.

5. Sponzoring

Velmi oblíbená věc. Zejména u módních, kosmetických blogerek a blogerek o knihách. V čem je kouzlo sponzoringu? Musíš mít poměrně dost čtený a navštěvovaný blog, napíšeš si do nějaké agentury o spolupráci, která spočívá v tom, že ty na daný produkt uveřejníš na svém blogu recenzi a tím jim děláš reklamu. Samozřejmě dostaneš vše zdarma, to je taky důvod, proč to všichni tak milují.

Jsou témata, o kterých se nerado mluví na hlas
Proč je tak málo blogů o sexu? Je to jedno z nejhledanějších témat a všichni toho chtějí vědět co nejvíce.
zdroj: data.whicdn.com

V čem je na trhu mezera?

Jak jsem zmínila, blogů o módě je mnoho. Taky o vaření, kosmetice, knihách, deníčky… Ovšem najdou se i témata, která se nerada řeší, a přesto bychom toho o nich chtěli tolik vědět.

Sex – Spousta lidí se bojí o něm mluvit, natož veřejně psát. Už se ale najdou takové odvážlivky, které mají blogy na toto téma a mají tak vysokou návštěvnost, o jaké se málokomu zdá. Navíc je toto téma velmi žádané.

Zdravý životní styl – Hubnutí, cvičení, zdravější jídelníček. Další věčně řešené téma, navíc velmi aktuální.
Doufám, že ti tento článek pomohl rozšířit tvé blogařské obzory.

      

Líbí se ti tento příspěvek?

Nepřehlédni další zajímavé příspěvky

Přidej komentář

  • Natty

    Můj blog: http://natty-moda.blog.cz
    prosím choďte na něj každý den ,je to můj tzv. SENZA BLOG

  • Vanda

    Velmi zajímavý názor a pravdivý. Já založila blog před týdnem a protože jsem starší, není to pro mne jednoduché. Hlavně práce s PC. Rozhodně nechci inspirovat 15 leté a ani snad nemůžu. Člověk se nějakým způsobem vyvíjí a i když si myslím, že mě nechybí odvaha, nemůžu přijít do kanceláře v pruhovaných punčocháčích :-) . Další limit jsou peníze a dalším je moje výška. Mám 155 cm a to, co sluší vysoké nemůže logicky slušet mě…Každopádně bych byla ráda za tvé postřehy a připomínky. V pondělí jedu na módní veletrh a chci pak něco málo o něm napsat. Pokud budeš mít chuť a náladu, jukni na http://www.vanda-styl.cz

  • cass

    Ale jo,víceméně souhlasím. Módních blogů je hodně, ale většina českých je o slečně, která naprosto nevybočuje, možná, že si koupí kabelku Prada, ale co je na tom, když celkový dojem je obyčejný? Podle mě ale takové blogy mají šanci na vysokou návštěvnost, vzhledem k tomu, že je jim to bližší, než třeba blog nějaké alternativní slečny. Přidejme tomu fakt, že zmíněná slečna třeba dělá modelku, nebo jezdí na výlety a blog je úspěšný.. Přestože jako každý druhý. Ráda čtu blogy, které se v něčem odlišují, o někom zajímavém..:)